November 13, 2016

Rindu Bayangan…

assalamualaikum & salam sejahtera guys… howdy do?

dah lama aku tak bermonolog dalam dunia aku ni. bukan sebab sibuk atau kerja yang menimbun-nimbun mengalahkan perdana menteri. tapi… tapi… tapi… entahlah. sebenarnya banyak je benda yang aku nak tulis. memang mencurah-curah idea dan isu yang aku nak ketengahkan dalam blog ni. tapi semakin lama aku rasakan jiwa aku macam dah dibawa terbang melayang jauh dari jasad aku yang ohsem dan marveles kerdil ni.

makanya kemunculan mengejut dan singkat aku kali ni lebih kurang untuk berkongsi rasa dan nak mintak pandangan dengan kawan-kawan dunia maya aku yang super ohsem dan budiman ni… (ayat bodek kena power. hahaha)

“pernah tak korang terlalu rindukan seseorang sampaikan hanya dengan mendengar namanya boleh buatkan korang mengalirkan air mata kerinduan…?”
“pernah tak korang terlampau sayangkan seseorang sampaikan kau cuba untuk sorok bayang-bayangnya sebab taknak dia jauh dari kau…??”
“dan kalau seseorang tu jauh dari kau, hanya dengan membalas mesej-mesejnya buatkan korang rasa untuk terbang hampir kepadanya…???”

mungkin bunyinya terdengar cliché, tapi kadang-kadang ada yang merasakan lebih daripada itu. ternanti-nanti dan terus mengharapkan kemunculan seseorang yang sangat dikasihi, disayangi dan dicintai melebihi dirinya sendiri. mengharapkan kepada sebuah penantian yang tidak pasti bilakah penghujungnya.

p/s :
1. jika seorang manusia biasa mampu disayangi sebegitu rupa, bayangkan betapa hebatnya rasa kasih dan sayang para sahabat radhiallahu anhum ajma’in di saat mereka merasai kehilangan yang sangat mendalam ketika baginda Nabi sallallahu alaihi wasallam menghembuskan nafasnya yang terakhir untuk kembali bertemu dengan kekasihnya.
2. jika seorang manusia biasa mampu dicintai sedemikian rupa, gambarkan kepiluan hati para sahabat ketika mereka tidak lagi mampu menatap wajah mulia Sang Kekasih Allah?

========================================================
"Selemah-lemah manusia adalah mereka yang tidak mampu mencari sahabat dan manusia yang lebih lemah dari itu adalah mereka yang mensia-siakan sahabat yang telah dicari."
- Saidina Ali bin Abi Talib radhiallahu anh -

No comments :