March 15, 2012

Arghh! Arghhh!! Muka Kau Macam Hantu…!!! Arghh!!!

Assalamualaikum korang.

pernah tak korang terkejut yang melampau (ingat ye… keyword dia MELAMPAU) disebabkan jeritan orang lain yang maha kuat? dan pernah tak orang lain terkejut beruk makyeh disebabkan terpandang kelibat korang melintas depan mereka?

kenapa aku tanya? sebabnya tadi ada satu insiden yang berlaku depan mata aku sebijik macam soalan – soalan aku tu. tak tau la aku nak cakap kelakar ke seram pasal kejadian tu. tapi nak bagi senang cerita, let me mulakan camni… kawan aku Aminah tengah syiok tidur time maghrib. n waktu tu pulak kawan aku Milah baru je balik dari kerja. macam biasa, Milah kalau balik musti target bilik air dulu. nak lepaskan hajat. lepas dah setel misi dia, Milah pon berjalan melintas depan Aminah nak ke bilik beliau. nak dijadikan cerita, Aminah buleh pulak terbangun time Milah betul – betul ada kat depan mata dia. apa lagi, terpekik kaw – kaw la Aminah macam nampak hantu… pekikan Aminah tu menyebabkan Milah pon menjerit kaw – kaw sama.

hantu gemuk rasanya korang tau kot mana satu Aminah n Milah? tau kan?

kalau korang la yang jadi Milah, apa perasaan korang time tu? dipanggil hantu demuk kuat – kuat oleh kawan korang yang tengah mamai? n sampai sudah, dua – dua menggigil ketakutan. sorang takut sebab ternampak ‘hantu demuk’ n sorang lagi terperanjat sebab kena pekik kaw – kaw kat depan muka dia. tak tau la demam ke tak budak – budak dua orang tu esok…

(nama sebenar mangsa dan lokasi kejadian terpaksa dirahsiakan untuk mengelakkan nama baik mereka tercemar. haha…) sekian.

********

* kan orang tua pernah pesan, jangan tidur time maghrib. nanti otak jadi bebal.

* time maghrib kan setan tengah berkeliaran. ada la tu sekor dua ke? yang termauk dalam rumah tu n ‘ter’kacau kawan aku.

* camne nak pulihkan semangat orang yang terperanjat teruk camtu?

HK sign (1)

6 comments :

Clara Rella said...

hahahha... siannya dia.. lawaklah... hahhaa...

MawardiYunus said...

tapi memang betol la kan.. kalu tido time magrib je, bila bangun rasa macam x betol je

Haris Khairuddin said...

@Clara Rella
tu la..x pasal2 kena panggil hantu. sabo je la.. ;D

Haris Khairuddin said...

@MawardiYunusyup..kan orang selalu pesan kalau tido time maghrib nnt otak jadi bengap. lagipon time tu setan tengah seronok berkeliaran kan?

Aesya Zealous said...

hantu demuk..wakakaka..

Haris Khairuddin said...

@Aesya Zealous
tu la.. hantu demuk banyak tangan. lol. XD